غنی سازی چيست؟غنی سازی اورانيوم فرايندی است که در آن ايزوتوپ ۲۳۵ که بصورت طبيعی ۰.۷ درصد از اورانيوم را شامل ميشود به مقدار بيشتری افزايش ميابد. به منظور استفاده از اورانيوم به عنوان سوخت در بيشتر انواع نيروگاههای هسته ای غنی سازی اورانيوم تا حداقل ۳ درصد ضروريست. برای مثال برای تامين سوخت نيروگاه اتمی بوشهر به غنی سازی اورانيوم تا سه درصد نياز است و نيروگاه تحقيقاتی آب سبک دانشگاه تهران نيازمند اورانيوم غنی شده تا حدود ۲۰ درصد است. روشهای مختلفی برای غنی سازی وجود دارد. که در ادامه برخی از مهمترين آنها پرداخته ميشود:ديفيوژن گازی در جريان جنگ جه شیمی پلاسجان...
ما را در سایت شیمی پلاسجان دنبال میکنید
برچسب: غنی سازی ایزوتوپی, نویسنده: بازدید: 129 تاريخ: يکشنبه 18 مهر 1395 ساعت: 18:15